dinsdag 5 november 2013

5 november: Kuala Lumpur

Veel mensen vroegen me hoe lang het nou vliegen was naar Australie. Maar door al die tijdszones wist ik dat eigenlijk niet echt.
Van Schiphol naar Kuala Lumpur was de vluchttijd (aldus de captain) 11u en 15 minuten.
We vlogen met een 777-300 en dat is best een grote kist. Er kunnen wel 425 mensen in en die waren er dan ook allemaal! Wat een drukte zeg!

Het was warm in het vliegtuig, erg warm. En dat bleef het ook de rest van de reis.
In 2008 had ik zowel op de heen als de terugreis de pech dat mijn entertainment set crashte. en ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg, maar zo'n 6u voor de landing crashte die van mij dus weer...
Slapen wilde echt niet lukken, daarvoor was het echt veel te warm.

Vijf minuten na boarding had ik al een houten kont, en toen moest ik nog ruim 11 uur. En ik kan jullie medelen dat het 11u later niet veel beter was!

Rond 15.45u plaatselijke tijd, zijn we in Kuala Lumpur geland. maar nog net voor het vliegtuig landde, werd het nog even volgespoten met anti insectenspray met de mededeling " it's not harmful" en dat zal best, maar wat een stank!!!

Eenmaal op de luchthaven, waar ik tot 22.30u de tijd had tot mijn aansluitende vlucht, ben ik eerst maar een wc gaan zoeken. En terwijl ik daar rust dacht te vinden, zag ik in mijn ooghoek ineens een kakkerlak naar beneden kruipen! Leuk begin!
Misschien hadden ze wat van dat spul daar moeten spuiten ipv in het vliegtuig!

Het was bij aankomst overigens 30 graden daar en heel erg vochtig, dus dat vonden mijn longen niet zo heel tof. De tijd kroop echt voorbij...niet te doen.

Ik vind het niet zo'n opwindend vliegveld,  dus uiteindelijk ben ik maar op mijn rugzak gaan liggen en ben ik in slaap gevallen.

Ik was blij toen ik eindelijk mocht inchecken voor mijn volgende vlucht...
Kuala Lumpur is niet mijn stukje cake!


2 opmerkingen:

  1. Gelukkig heb je nog wat kunnen slapen. Meis wat een onderneming!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe komt een kakkerlak toch in je ooghoek. Maar goed, het was maar een tussensprint. Ik voel Australië naderbij komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Schrijf je ook een berichtje??? Dat zal Suzanne leuk vinden ;-)