woensdag 13 november 2013

14 November: op verkenning!

Vandaag was het in ieder geval droog en dus had ik geen excuus meer en moest ik van mezelf naar buiten. 
Ik snap overigens nog steeds niks van deze stad. Iedere keer als ik denk dat ik weet welke kant ik op moet lopen, kom ik toch weer compleet ergens anders uit. En dat frustreert me enorm!

Ik had bedacht dat als ik in de gratis tram zou stappen en een rondje zou rijden, dat ik dan vast wel wat mooie dingen zou tegenkomen die ik zou willen zien. Dus zo gezegd, zo gedaan (theoretisch dan) maar uiteindelijk zat ik dan in de tram. Uiteindelijk besloot ik maar om in de buurt van het congrescentrum uit te stappen en alvast even een kijkje te nemen waar het congres zou zijn. En al gauw ontdekte ik dat ik daar gratis WiFi had, en dus heb ik maar meteen even mijn mail gecheckt. 


Het idee was om terug in de tram te springen, maar ik besloot te gaan wandelen, en dat was een goede keuze, want zo langs de rivier was het best mooi. Ik kreeg zelfs bijna het idee dat Melbourne toch wel leuk is. 








Uiteindelijk kwam ik bij een skatepark (Riverside) uit en dat vind ik natuurlijk erg gaaf! Ik heb er een hele tijd zitten kijken en genieten. Op een gegeven moment kwam er ook een gozer met een BMX stunten en dat was erg cool! Maar ja, een ongeluk zit in een klein hoekje, of een klein randje in dit geval, en toen hij iets te veel show weg wilde geven, kwam hij lelijk ten val en had zijn schouder uit de kom hangen. Shit happens! 






Na een tijdje had ik er wel weer genoeg van en ben ik weer verder gaan slenteren. Iets te eten gescoord naast 'lord of the fries' (jawel ze hebben ook zeker humor hier!), me verbaasd over 'healthy burgers', want volgens mij is geen enkele burger echt gezond!


En toen ik Elisabeth street zag, dacht ik dat het misschien wel een goed idee zou zijn om eens te kijken waar mijn volgende hostel zou zijn! Al wandelend kwam ik midden in een soort van demonstratie of betoog terecht, waarvan ik nog steeds niet helemaal snap wat het nou was. Het was iets van de islam, het had iets te maken met Hussain, waarbij ik dacht aan Saddam Hussein, maar dat was het denk ik toch niet helemaal want deze Hussain was een beetje ouder en werd in één adem genoemd met Gandhi, plato, Nelson Mandela enz. En daar zou ik Saddam toch niet echt willen plaatsen. Maar hoe dan ook, het was behoorlijk indrukwekkend, want er kwam geen einde aan de stoet met mensen! 


Het hostel heb ik met vrij veel moeite gevonden en ik weet niet of ik heel blij word. Maar goed, dat was de buitenkant! Wie weet hoe geweldig het er van binnen uit ziet. 

Toen terug naar het hostel. Ann Marie was zo vriendelijk om voor mij mijn Australische telefoonkaart te activeren (dat kon ik niet als non australian citizen) en nu ben ik dus ook bereikbaar op mijn Australische nummer! (Wat verder niemand heeft, maar ok).

Ook heb ik met haar afgesproken dat ik na het congres met haar mee ga naar Wodonga. Ik kan bij haar logeren en er wonen nog twee mensen die ik ken daar, dus ik zal me wel vermaken hoop ik!
Wodonga heeft ook een treinstation dus als ik een backtracker trein pas koop (wat ik toch al van plan was) dan kan ik gaan en staan waar ik wil. 
Ik wil ook nog graag naar Philip Island en eigenlijk ook graag naar French Island. Maar hoe en met wie (organisatie) ik dat ga doen, weet ik nog niet.

Ach, ook dat vind ik nog wel uit!

1 opmerking:

  1. Joh, je komt helemaal los van je omgeving. Je tramt, wandelt, gaat treinen. Dat belooft heel wat spannends. Ondertussen hebben we hier foto's gezien die een modern, levendig Melbourne laten zien. Mooi.

    Ik snel door naar het volgende hoofdstuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Schrijf je ook een berichtje??? Dat zal Suzanne leuk vinden ;-)