woensdag 13 november 2013

13 november: Melbourne, here I am!

Goed, om 5u ging de wekker... Om 5.45u werd ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan en om 8.15u hing ik al in de lucht. Op naar Melbourne.

Waarom is het toch dat je altijd op de dag dat je weggaat nog dingen ziet die je wel eens nader zou willen onderzoeken?

De vlucht was maar een uur, maar vanwege het tijdsverschil kwam ik om 10u aan. De geboekte bus was snel gevonden en op het station kon ik overstappen naar een gratis hotel transfer busje. Mooi geregeld dacht ik zo.

De skyline van Melbourne vind ik nogal indrukwekkend. Allemaal reusachtig hoge gebouwen. Groot en druk, dat is mijn eerste indruk.

Ik logeer nu in het space hotel. Ik heb een kamer op de 7e verdieping. Op de 2e bevindt zich een Movie space, op de 3e een fitness space, op de 4e een lounge space, op de 5e een cooking/eating & laundry space en op de 8e een rooftop space deck met jacuzzi. 
Je ziet het: een heleboel space, maar om eerlijk te zijn voel ik me niet echt op m'n gemak. Te groot, te groots.
Ik heb een prachtige flatscreen tv op m'n kamer en een wekker/iPod docking station. Maar voor WiFi moet je flink betalen! Dus misschien ga ik maar eens even zonder doen. 

Hier in Melbourne is het welgeteld 15°, geen zon, zelfs flinke regen. En nu weet ik best wel dat dingen er mooier uitzien als de zo'n schijnt, maar ik vind Melbourne een beetje overweldigend. Overal ontzettend hoge gebouwen, alles dicht op elkaar, druk, lawaaierig en ik kan het nu niet overzien. 

Maar ik heb mezelf opnieuw overtroffen, want ik moest mijn trip van overmorgen telefonisch bevestigen en dat heb ik dus net zelf gedaan. Ik heb gebeld! (Mijlpaal!)

Ik ben wel heel even naar buiten geweest, gewapend met een kaartje van het hotel, maar in de stromende regen kaart proberen te lezen, terwijl je het koud hebt is niet zo mijn ding. Ik begreep helemaal niks van die plattegrond en dus kon ik weer eens niet vinden waar de supermarkt had moeten zijn.

Gelukkig kwam ik in mijn verdwazing de Aldi tegen en heb ik daar dus maar mijn boodschappen gehaald. Daar achter de kassa even op mijn gemak het kaartje bestudeerd en toen kon ik zo naar het hotel terugwandelen

Daar heb ik vervolgens op mijn gemakje geluncht, gepuzzeld en spelletjes gespeeld.
Een was gedraaid, mezelf eens goed schoongeschrobd en nu maar eens denken wat ik vanavond ga doen.

Het regent nog steeds en als ik de lucht zo eens bekijk (wat goed kan op de 7e verdieping) gaat dat voorlopig niet veranderen. Tijd voor een goed boek dan maar?



Overigens vind ik het in het donker een stuk mooier!









4 opmerkingen:

  1. Melbourne is duidelijk heel anders, veel stedelijker, dan Adelaïde. Nu zal dit wel een buitenwijk zijn, dus ik ben benieuwd of er ook een soort gezellige binnenstad. Heb je die in Australië. In Europa heb je natuurlijk dat onverwoestbare historische centrum met daarom heen de stadsringen die er in de loop van de tijd bijgekomen zijn. Maar Australië is relatief jong. Hoe hebben zij ooit hun steden gebouwd? Valt over dit onderwerp wat te zeggen?

    Ik ben reuze benieuwd naar je verdere ervaringen. Ik vergelijk (uit mijn hoofd) even met je vorige vakantie. Ik meen dat je het toen nog een stuk moeilijker had. Nu lijk je, ondanks de aanvankelijke communicatiehobbels, toch veel meer te genieten. Als ik dat juist interpreteer dan vind ik dat zo fijn voor je. Want wie zou jou niet een ontspannen, leerzame, gezellige vakantie gunnen?

    Ik zit hier in de startblokken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, die foto's van dezelfde locatie in daglicht en in het donker. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de laatste twee.
    Eigenlijk wil je daar toch geen Aldi zien? :-)
    Melbourne heeft dus jouw voorkeur niet, ik wacht in spanning af waar je in je volgend logje bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me een indrukwekkende stad, Melbourne. Zelf houd ik niet zo van grote steden, is me veel te druk daar. Meestal.
    Wat is het toch fijn om verslagen te lezen van iemand die duidelijk geniet van alles wat ze ziet.
    Vr.gr. Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Suzanne, ik ben hier via Plato. Ik snap dat je bijna verliefd bent op Australie - ik ben er ook geweest (Melbourne en Sydney) en ik heb nergens ter wereld lekkerder gegeten dan in Melbourne toentertijd! Ik hoop dat je vaak wat foto's zal posten, lijkt me erg leuk om te zien hoe het er allemaal uitziet nu! Veel plezier nog daar!

    BeantwoordenVerwijderen

Schrijf je ook een berichtje??? Dat zal Suzanne leuk vinden ;-)