donderdag 21 november 2013

19 november: een dagje streetart!

Ik ben niet voor één gat te vangen en dus besloot ik om vandaag een 'street art.' dagje in te lassen. En omdat ik nu wel weet dat ik continu verdwaal, besloot ik om mijn route letterlijk op te schrijven, wat kon er dan nog mis gaan?

Ik was al een paar keer langs een steegje gelopen, met prachtige graffiti en dat was dus de eerste stop op de route. Van daaruit naar de volgende paar plekken. Ik wist niet precies hoe lang ik erover zou doen, maar de zo'n scheen, dus wat wilde ik nog meer?

Hoewel ik alles had uitgeschreven, kreeg ik het toch voor elkaar om twee keer een 'Point of interest'  aan de andere kant van de weg te vinden...ik snapte er helemaal niks van! Hoe kon dat nou toch? Ik wist zeker dat ik de juiste weg gelopen was, ik vond die dingen ook wel, maar hoe konden ze nu ineens aan de 'verkeerde kant' liggen?
Is dit dan echt een magische stad?

Uiteindelijk begreep ik hoe het zat: de twee plekken waar 'het mis ging' waren straten die ook nog een kleine variant hadden, en ik was dus de kleine variant ingelopen ipv de grote versie. En zo was het mysterie weer opgelost!









De laatste plek die ik wilde zien, was hosey alley en dit was zo ongeveer het walhalla voor mijn 12 jarige ik! Een steeg die van onder tot boven, van links naar rechts helemaal vol zit met (mooie) graffiti!







Daarna ben ik doorgewandeld richting botanische tuin. Maar voordat ik daar aankwam, kwam ik eerst langs de Sydney Meyer music bowl. Een soort van openlucht concert podium. Daar was een man de berg op en neer aan het rennen, gevolgd door zijn over enthousiaste hond. Ik werd al moe van alleen het kijken! 







Vanaf deze plek ben ik doorgelopen naar een oorlogsmonument. Vrij imposant kan ik wel zeggen! Mooi uitzicht ook! 


Uiteindelijk kwam ik dan toch nog in de botanische tuin aan. Het weer station gaf aan dat het maar liefst 29,8° was!! Woohoo! Zo warm was het hier nog niet geweest sinds ik hier ben!

De botanische tuin is, net als de stad, ontzettend groot! Ik vond het zeker wel mooi, maar ik was ook een beetje moe van al het lopen en dus ben ik ergens neergestort en heb lekker in het 'nepgras' gelegen de rest van de middag. 



Verderop onder een boom aan het water, lag een groepje Aziatische jongeren. En ineens hoorde ik een luide hoge gil en toen ik me omdraaide om te kijken wat er aan de hand was, zag ik de groep nog net uit elkaar stuiven. Ik was erg benieuwd wat er toch aan de hand was. Ik zag ze wijzen en gillen en ineens zag ik wat het probleem was..... Er was een muis (of een rat?) die rondjes liep.

Goed.... Toen de rust weer wedergekeerd was, betrok de lucht en bedacht ik me dat ik eens wat te eten moest gaan zoeken. 

Zo gezegd zo gedaan. 

Om 19u had ik afgesproken om met Rachel en Dirk uit eten te gaan en dus gingen we naar een Chinees restaurantje. Nu ben ik niet zo'n liefhebber van Chinees dus ik was benieuwd of ik iets zou vinden. Uiteindelijk heb ik gekozen voor dumplings en die waren erg lekker! Alleen met stokjes eten kan ik gewoon echt niet, dus ik ben blij dat er 10 stokjes uit mijn armen steken!

Na het eten ben ik terug gewandeld naar het hostel en heb ik nog maar even mijn zooi gewassen. Vervolgens was het een moeilijke nacht. Er was veel herrie in het hostel zelf, maar ze doen hier ook een wegwerkzaamheden 's nachts en aangezien ik aan de straatkant zit en de drill werkzaamheden zo ongeveer onder mijn raam plaatsvonden, heb ik niet zoveel geslapen. 
Maar dat mocht de pret niet drukken, het was een mooie dag! En ik zou bijna denken dat Melbourne toch wel mooi is! Geef me nog een week en ik roep straks nog dat ik het echt leuk ga vinden hier! 

2 opmerkingen:

  1. Nou vooruit dan maar, je mag nog een weekje. Maar wel leren met stokjes eten dan he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!!! De graffiti is werkelijk mooi! Ik moest lachen om het groepje mensen die voor één zo'n klein muisje uit elkaar springen.

    BeantwoordenVerwijderen

Schrijf je ook een berichtje??? Dat zal Suzanne leuk vinden ;-)