maandag 25 november 2013

24 november: Wodonga, Albury en Chiltern.

Vandaag  hebben we eerst heerlijk uitgeslapen! Het bed lag werkelijk heerlijk! Het is zo ontzettend rustig in Wodonga dat ik pas om half tien wakker werd! Na een ontbijt (dat nu eens een keer niet bestond uit Timtams (chocolade koekjes)'en cola) zijn we naar Albury gereden om mijn trein pas te halen! Ik ben nu dan ook de trotse bezitter van een backtracker railpass! De man achter het loket in Albury was erg aardig, hij had echter geen flauw idee hoe hij deze kaart moest maken of activeren of wat dan ook. Het gebeurt zo'n 1x per 5 jaar dat ze zo'n pas op dit station verkopen, dus hij was blijf dat hij dat eens kon doen. 
Als dank kreeg ik mijn treinkaartje voor morgen gratis, want met deze pas mag je maar in een beperkt aantal treinen. Dat vond ik best aardig en het scheelde me 22 dollar. En dat is dan weer het bedrag dat de extra twee maanden kostte voor de pas.

Bij terugkomst heb ik de locale bewoners van Wodonga maar eens op de foto gezet. Dit is Mervin!


En natuurlijk mijn nieuwe vriendje Scruffy:


Daarna gingen we naar Chiltern, een klein stadje (ik weet niet eens of het de naam stad wel mag hebben) waar we lunch zouden hebben met een paar vrienden van Ann Marie, die later die dag ook op het Movember evenement zouden helpen. Voor wie het niet weet, de maand november is uitgeroepen tot movember en in die maand laten mannen hun snor (Mo) en/of baard staan om zo geld binnen te halen voor kanker bestrijding. Rondom deze actie worden allerlei evenementen georganiseerd, zo ook vandaag in Chiltern.

Maar goed eerst dus lunch! Dit was in een art gallery café, op een prachtige locatie. We wilden heel graag pizza hebben, maar helaas, die was uitverkocht en dus werd het een sausageroll en pompoensoep, met een flesje zure appelsap! De appelsap en de sausageroll waren heerlijk, maar de pompoensoep was me iets te pittig! 



Na de lunch hebben we wat rondgewandeld door Chiltern en heb ik zowaar een koelkastmagneet weten te scoren! Serieus, het heeft maar 600 inwoners geloof ik, niet echt memorabele gebouwen of wat dan ook, maar ze verkopen er wel koelkastmagneten van!




We brachten wat bezoekjes aan art galleries en we eindigden in het park, waar we een vriendin van Ann Marie zouden treffen met haar drie jarige (onuitputbare) dochtertje Harmony!


De vliegen waren verschrikkelijk vandaag, oh men! Toen we in het park in het gras lagen, werd ik er helemaal gestoord van en dus ben ik maar een beetje gaan lopen. En daar vond ik een heel eenzaam eendje!


De volgende stop was het skate and music Movember event op het skatepark in Chiltern. 
Dit was echt heel relaxt! Jongeren die op stepjes de skatebaan onveilig maakten en stunts uithaalden die ik niet eens kon bedenken! Live muziek, lekker eten (voor niks) en natuurlijk het vermaak van Spud en Drey die respectievelijk hun borst en rug lieten waxen!




Daarnaast konden de jongeren hun haar laten knippen voor een donatie. Dus dat was wel tof!


Ik heb me wel vermaakt met mensen kijken en foto's maken. Toen het donker werd, doken er weer sterren op en oh, wat zijn dat er hier veel! Zo mooi!!! 













Tenslotte reden we weer terug naar Wodonga waar ik lekker nog een nachtje in het heerlijke bed mag doorbrengen, voordat ik morgenvroeg om 8u weer terugreis naar het hostel in Melbourne. Maar wel met de wetenschap dat ik volgend weekend lekker weer even terug ga!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf je ook een berichtje??? Dat zal Suzanne leuk vinden ;-)