maandag 23 december 2013

24 december: bijna kerst.....

Vanochtend werd ik pas om 9u wakker! Wow, zo lang heb ik volgens mij nog niet geslapen sinds ik hier ben. En uitgerekend vandaag had ik heel veel plannen. 

Nog even een laatste foto van m'n zeer vervuilde t shirt en dan kan ook dat weg.... Ik begin langzaam aan m'n opruiming!


Ik kwam er gisteren achter dat de supermarkt toch echt dicht zou zijn op Christmas day en dus moest ik zorgen dat ik wat voorraad in 'huis' zou hebben. Nu zullen de 7 elevens vast wel open zijn, maar het leven is hier al duur zat en de supermarkt is toch net iets goedkoper. Dus ik wilde voorraad inslaan en ik had een behoorlijk programma voor mijn iventurecard opgesteld.

Na de boodschappen ben ik dan ook maar op pad gegaan naar darling harbour want daar zitten een aantal evenementen op een rij! Wel zo makkelijk. 


Ik ben begonnen bij Sydney wildlife, een soort van indoor dierentuin. Ik verwachtte er niet zo heel veel van, maar het was eigenlijk heel gaaf! Ze geven er diverse praatjes over de dieren, je kunt ze van dichtbij zien en ik vind dat ze behoorlijk mooie en grote ruimtes hebben.













De ghostbat vond ik erg interessant. Zonder foto ziet hij er niet zo indrukwekkend uit, maar zodra je een foto van hem neemt, krijg je dit, en snap je zijn naam wat beter!


Het gaafste vond ik misschien nog wel hun zoutwater krokodil Rex! Wat een beest! 
Die zou ik niet graag in m'n achtertuin of badkuip willen vinden! Ja, of juist wel want dan heb je een mega bad of tuin!


Rex woonde in het noorden, (zo vertelde de oppasser met een gekleurde papegaai op haar kop) in een rivier waar mensen graag gingen wandelen, picknicken en hun hond uitlieten. Ze speelden met hun honden langs de oever, en gooiden de stok of bal ook in het water, alleen kwamen niet alle ballen, stokken en honden terug! En rex verdween met een grote gemene glimlach weer onder water.... 
De mensen daar vonden dat niet zo tof, want kinderen zijn niet altijd veel groter dan honden, dus Rex moest daar weg. Hij werd gevangen en naar een crocodile breeding farm gebracht in Darwin. Want door de tasjes en schoenen die mensen graag dragen, was de krokodil een tijd lang een bedreigde diersoort! 

Ze zochten een vriendinnetje voor Rex, maar de vrouwtjes zijn sowieso half zo groot als een mannetje en Rex was niet bepaald een casanova! Hij had letterlijk en figuurlijk een 'crush' voor zijn eerste vrouwtje....dat werd haar dood. Zijn tweede vrouwtje, vier jaar later heeft hij ook gedood! Rex is gewoon een egoïst en wil niks, maar dan ook niks delen. En dus werd hij met een quantas vlucht in de bagageruimte in 2009 naar Sydney wildlife vervoerd, en daar leidt hij een eenzaam, lui leven, maar heeft het prima naar zijn zin. Drie keer per week krijgt hij een kip gevoerd (that's it) en voor de rest dobbert hij wat rond.

Het mooie vond ik dat je hem ook onder water kon bekijken, en mocht hij van boven al indrukwekkend zijn, van onderaf is hij dat zeker ook!





Na de verhalen over Rex, nog wat andere dieren bezocht en op de foto gezet, maar ik merkte dat mijn lijf moe was. En dus werkte ik mezelf naar de uitgang, op naar het volgende onderdeel van vandaag.






Ik denk overigens dat niet veel mensen vanavond cadeaus krijgen, want al Santa's elfjes zijn op vakantie in Sydney!



Na Sydney wildlife, was ik eigenlijk al moe... Maar ik besloot nog naar madame tussaud te gaan. 
Nu vind ik dat doorgaans niet echt heel leuk en zeker niet in een ander land. Ik herken mijn eigen local celebrities al niet, laat staan die van een ander land....

Maar vandaag was het helemaal een freaky ervaring. Het is natuurlijk extra druk in Sydney, want morgen is het kerst en afgezien van de hordes non-australian toeristen, zijn er nu ook nog eens de locals due vakantie hebben. Het was dus druk!











Binnen raakte ik af en toe echt in de war.  Ik dacht soms dat er een beeld voor me stond en dan ineens liep het beeld weg en bleek het gewoon een toerist te zijn! Dat krijg je er van als je niet zo goed op de hoogte bent van de diverse celebreties..... Een andere keer stond ik te wachten zodat ik langs kon lopen, maar die persoon ging niet aan de kant, luisterde zelfs niet eens.... Je raadt het al, dat was dus wél een beeld! Zucht..... Ik heb het niet lang vol gehouden daar, bovendien zijn mijn benen knalkapot, dus besloot ik om via Paddy's Markets naar mijn hostel kamer te gaan, even uitrusten, voor het vuurwerk van vanavond begint!

Mijn score/buit na paddy's market:


Het hostel....uhm, mocht je denken dat je ooit in een smerig studentenhuis hebt gewoond? Serieus, dat was niks!

Mijn kamer lijkt wel een separeer cel in een psychiatrisch ziekenhuis (al zijn die doorgaans schoner als je aankomt), er staat een bed, en dat was het. Het raam is geen raam te noemen want je kunt niet naar buiten kijken! 



De vloeren in douche en wc zijn altijd nat en glibberig en ik wil eigenlijk niet eens weten wat het precies is.... De douches probeer ik echt zoveel mogelijk te vermijden! 
Misschien zijn de vloeren wel zo nat omdat het water niet weg kan lopen door de kilo's haren die er in en om het putje hangen... Nou ja, you get the picture, denk ik....

Tot nu toe had ik het prima naar m'n zin hier maar vanochtend voelde ik me voor het eerst een beetje verloren. Normaal vier ik kerst alleen en dat vind ik prima, maar hier bén ik gewoon alleen, en dat vind ik toch wat moeilijker dan ik dacht... Het is niet dat ik naar huis wil of zo, dat niet, want er is nog zoveel dat ik zou willen, maar ik begin ook moe te worden en verlang af en toe naar mijn huisje, mijn prinsessenstoel met m'n slaapzak, een wierookje, m'n kaarsjes en een lekkere kop thee of chocomelk en film kijken!

Dat is toch anders dan half naakt (en nog steeds zwetend) onder de airco, zonder tv, film of wat dan ook! ;-) (too much info, I know....nu trouwens niet hoor, geen zorgen)


Maar goed, ik heb het echt nog wel naar m'n zin dus ik laad nu even m'n batterijen op en ga dadelijk lekker weer vuurwerk kijken en dan naar bed!







Het vuurwerk is de lucht in geschoten, dus: 
Merry Christmas everyone!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf je ook een berichtje??? Dat zal Suzanne leuk vinden ;-)