dinsdag 17 december 2013

17 december: geen weer voor een ijsbeer!

Vandaag weer vroeg gewekt door de vogels en na het ontbijt vol goede moed het hotel uitgestapt!  Klaar om nog meer te wandelen vandaag!
Baf! Het leek wel of er spontaan een olifant op mijn borstkast ging zitten. Het was zo ontzettend warm vandaag! Ik vond het moeilijk om normaal te kunnen ademen, maar dat mocht de pret niet drukken, ik ging gewoon op weg. 



Ik besloot vandaag een wandeling te gaan doen vanaf de honeymoon lookout, terug naar the three sisters. En dus sprong ik de bus uit samen met een Duitse mevrouw. 
Na het uitzicht bewonderd te hebben ging ik op pad. Na zo'n 50 meter klonk er ontzettend geritsel in de bosjes naast me. Ik kon niet zien wat het was, maar dat er iets was, was duidelijk! Ik schrok me een ongeluk en mijn hart stond stil. 
Het geritsel hield aan, mijn nieuwsgierigheid ook en even later zag ik een grote iguana de elektriciteitspaal in kruipen.

En nadat ik was uitgelachen bedacht ik me dat ik wel heel blij was dat ik niet het hoogste in zijn buurt was geweest! Iguanas hebben namelijk de gewoonte om als ze bang zijn de benen te nemen en het hoogste wat ze zien in te klimmen. En het maakt hen niet zo veel uit of dat een boom, een mast of een mens is....ze klimmen als de sodemieter naar het hoogste punt!

Dit zorgde wel weer voor eenleuk gesprekje met de Duitse mevrouw. We besloten samen verder te gaan. Ik moest van haar voorop want ik was sneller. Nu was dat misschien ook wel zo, maar volgens mij was zij ook wel een beetje geschrokken van dit monster en als ik voorop liep, was ik de eerste die zou schrikken...
Hoe dan ook, ik vond het prima! Ik ben inmiddels redelijk aan het idee gewend dat je niet zomaar op elke hoek een dodelijk gevaarlijk beest tegenkomt, dus laat maar gaan!


Ik kwam nog een prachtige hagedisachtige tegen en daarna liepen we weer verder.


En natuurlijk niet te vergeten de prachtig gekleurde papegaaien die massaal met ons meevlogen.


Uiteindelijk bracht de tocht ons bij de three sisters. En dan bedoel ik ook echt bij de three sisters, zodanig dat je een van de zusjes aan kon raken! 
Daarvoor moest je wel 100 treden af (en dus ook weer op) maar dat had ik er wel voor over! 







De rest van de 600 trappen naar de voet van de zusjes heb ik aan mijn neus voorbij laten gaan, want ik voelde weer een stekende hoofdpijn opkomen, ondanks het feit dat ik al 3 liter water op had.
Dus bij echo Point maar gauw wat gatorade gehaald en naar binnen gekiept, en weer in de bus gestapt. 

Ik heb nog een ritje gemaakt naar de bioscoop in de hoop dat daar nog hetzelfde programma zou zijn als vorige week, maar dat was niet zo, en dus besloot ik maar geen film te kijken en via de supermarkt naar het hotel te gaan.

Daar heb ik heerlijk onder een koude douche gestaan in een poging mijn lijf af te koelen, maar echt werken deed het niet, dus uiteindelijk (na nog 2 liter water) maar wat paracetamol naar binnen gekiept en rustig aan gedaan. 

Met Annie gekletst en samen plannen gemaakt voor het weekend. We zien elkaar vrijdag in Canberra en blijven daar tot zondag, dan gaat zij terug naar Wodonga en ik weer naar Sydney. 

En tevreden viel ik met een nog steeds bonkend hoofd in slaap!

1 opmerking:

Schrijf je ook een berichtje??? Dat zal Suzanne leuk vinden ;-)