maandag 23 december 2013

22 december: time to say goodbye!

Vandaag was het alweer tijd om afscheid te nemen. Zowel van Canberra als van Ann Marie. Zij zou terug gaan naar Wodonga en ik naar Sydney. Ik had nog goed nagekeken wanneer mijn trein precies zou vertrekken, 10.40u en dus hadden we niet heel veel tijd meer om nog iets te doen. We wilden gisteren eigenlijk nog naar het war memorial, maar dat was niet meer gelukt en dus besloten we dat vandaag te doen. 

Mijn tshirt met de tekst 'this is not the life I ordered' klopt eigenlijk niet meer. Ik heb het prima naar mijn zin, ik bepaal waar ik heen ga en wat ik doe en ik heb betaald om hier te zijn, dus in zekere zin heb ik dit leven dus wel besteld! En dus besloot ik daar gisteravond iets aan te doen en paste mijn tshirt aan.

We zouden een foto nemen met mijn nieuwe shirt, voordat ik het hier achter zou laten, want er zitten inmiddels zoveel vlekken in, dat ik het rustig achter kan laten. Maar daar moest dan wel een mooie omgeving bij en dus gingen we naar het war memorial. We hadden welgeteld 11 minuten om dit te doen, want ik wilde liever niet mijn trein missen.

Zie hier het resultaat! En terwijl ik stond te springen voor de perfecte foto, bedacht ik me dat dat eigenlijk niet helemaal gepast was zo voor een zeer indrukwekkend oorlogsmonument.... Maar ja, leuk was het wel!



En om de tekst op m'n shirt toch iets beter uit te laten komen, deden we er ook nog een paar in stilstaande stand, met op de achtergrond parliament Hill.




En toen was het tijd om naar het station te gaan. We waren op tijd, er was geen hond. En het vreemde was dat de meeste mensen pas aankwamen toen de trein al had moeten vertrekken. Nu is de XPT altijd te laat, dus wie weet waren zij wel op de hoogte en ik niet, dat was mogelijk, maar ik begon al gauw te twijfelen aan mezelf....

En ja hoor, het was niet 10.40, maar 11.40u hoe dom kun je zijn? 

Ann Marie ging alvast de stad terug in, om haar andere vriendin te treffen voor ze terug zou gaan, en ik bleef op het station. 
Toen de trein er eenmaal was, was het ijskoud in de trein! De airco werkte iets te hard, en ik was niet de enige die dat vond, dat was prettig.

Eenmaal terug in Sydney, zou ik nog één nachtje in het central private hotel blijven en daar kreeg ik weer kamer 25, de kamer waar ik ook begonnen was en het prima naar m'n zin had! 

(R)Ik heb nog wat getekend, Spangas verder afgekeken en ben toen gaan slapen!

1 opmerking:

  1. Hoi Suus, super opnames en echt te gekke plekkenwaar je foto's van maakt. Die bloemen....ja, kan me voorstellen dat je daar oud en nieuw wilt vieren.Het blijft gewoon harstikke leuk je te volgen. Geweldig!!!!Heel veel plezier, Marcelle

    BeantwoordenVerwijderen

Schrijf je ook een berichtje??? Dat zal Suzanne leuk vinden ;-)