vrijdag 20 december 2013

19 December: terug naar Sydney

Vandaag was het tijd om de blue mountains vaarwel te zeggen. En dus heb ik na een laatste ontbijtje mijn spullen maar weer ingepakt en ben naar de chocolade fabriek gelopen. Nee, niet om chocola te snoepen, maar om op de hop on hop off bus te stappen. Het coole aan deze bus vind ik dat ik met mijn kaartje dus gewoon al die dagen heb kunnen reizen! Als ik voor die andere bus had gekozen, dan had ik elke dag opnieuw een kaartje moeten kiezen, dus dat was een hele slimme zet, al zeg ik dat zelf ;-)

Het enige nadeel vind ik dat deze bus in één richting rijdt. Het station in Katoomba is stop nr 1, de chocoladefabriek 13 en echo Point 14. En als ik dus vanaf 13 of 14 naar het station wil, dan moet ik dus eerst alle andere stops ook mee, via 29 om bij 1 aan te komen en dat is wel jammer, maar alles is beter dan met mijn veel te zware rugzak bergop naar het station te sjokken.



Een treinkaartje was zo gekocht, en de treinrit leek veel korter dan de heenweg, vast omdat we bergaf gingen ;-)

Eenmaal in Sydney besloot ik eerst maar even mijn treinkaartjes voor vrijdag en zondag te regelen. Morgen ga ik namelijk naar Canberra, om daar samen met Ann Marie de stad onveilig te maken. 
Aangezien ik voor mijn vertrek naar de blue mountains zoveel gezeur had gehad met mijn treinkaart nam ik me voor om dat maar meteen bij aankomst te regelen, dan had ik die discussies ook weer gehad!

Maar ik kreeg geen discussie met de mevrouw achter het loket, ze was heel aardig en ze zei me dat ik iedereen die me zei dat de kaart niet geldig was maar moest zeggen 'to jump in a lake' of dat ze hun instructieboekje maar eens moesten lezen.... Maar de kaartjes naar Katoomba en Bondi, ja die waren echt afgeschaft, die discussie zou ik niet gaan winnen aldus haar. Maar met haar uitleg kon ik tenminste wat en het was niet zo bot en kortaf als die van de heren in de kastjes en muren vorige week.

Dus vijf minuten later liep ik alweer naar het hostel. Dat is zo zalig als je niet hoeft te zoeken en er in één keer naartoe kunt wandelen! Alles lijkt veel dichterbij ineens! (Wat waarschijnlijk ook zo is omdat ik niet allerlei omwegen maak!)

Ik kreeg een andere kamer, ook ok, maar de pc daar gaf in het Aziatisch aan dat er een virus op zat en daardoor kon ik er vrij weinig/niks mee. Mocht je je afvragen hoe ik weet dat het een virus was als het Aziatisch was? Nou omdat 'trojan' niet in Aziatische tekens te vertalen is denk ik! 

Het is zo ontzettend warm in Sydney! En op het nieuws zag ik dat het nog wel meeviel hier. In Adelaide was een record temperatuur gemeten van 42.6°, dat hadden ze zelfs daar nog nooit meegemaakt! In Wodonga was het 37° liet Ann Marie me weten en zou het 41° worden, maar ik moest me geen zorgen maken, want ik Canberra zou het koeler zijn, maar maximaal 37°....
Ik ben zo niet gemaakt voor deze temperaturen!

En dus had ik geen zin om mijn hostel uit te komen en ben (R)ik maar wat gaan tekenen, terwijl ik een kerst kookprogramma zat te kijken! Ik kan nog steeds niet geloven dat het volgende week kerst is trouwens, maar van dat programma kreeg ik honger!





En dus toch maar het hostel uitgedropen (letterlijk) om eten te gaan zoeken. 
Ik had me ook voorgenomen dat ik alvast even ging kijken waar mijn volgende hostel ligt, zodat ik wist hoe ik er het snelst en makkelijkst kan komen. Het ligt op zich niet zo ver van mijn huidige hostel, maar het is me toch net iets te ver om te wandelen met zware rugzak en dus ga ik maandag maar met de lightrail!

Het hostel ligt in een heel levendig gebied, en er vlak tegenover ligt een groot winkelcentrum met daaronder een coles supermarkt hoera! Ik ben maar eens door het winkelcentrum gaan wandelen, waar ook veel restaurantjes waren, en enorm veel lawaai, lichtjes (kerstversiering) en andere prikkels!
Geen van de restaurantjes kon me over mijn angstdrempel heen trekken vandaag en dus ben ik de supermarkt maar ingedoken om daar wat te eten te halen!

En zo wandelde ik weer terug naar mijn hostel waar ik mijn diner opgegeten heb en daarna ben gaan slapen! Om 7u hoor ik in de trei te zitten, dus een goede nachtrust was meer dan welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf je ook een berichtje??? Dat zal Suzanne leuk vinden ;-)