maandag 23 december 2013

23 december: welcome to the Rock(s)!

Vandaag zou ik naar mijn volgende hostel verkassen, maar aangezien ik daar pas vanaf 14u terecht kon, besloot ik mijn grote rugzak in mijn oude hostel te laten en op pad te gaan. Ik had bedacht dat ik een zevendaagse iventurecard wilde hebben, dus dat heb ik vandaag meteen geregeld.
Dat moest op circular Quay en verder had ik nog geen idee wat ik wilde gaan doen. 

Ik besloot om voor het museum of temporary art op het gras te gaan zitten.
Al gauw kreeg ik gezelschap van een local die dacht dat hij mij al zijn zielenroerselen wel kon vertellen. Dit keer was het helaas geen lieve aardige knuffelbeer, maar een praatgrage meneer met een fles alcohol in zijn ene en een shaggie in zijn andere hand.
Vandaag lag Nederland blijkbaar in Canada, maar hoe vaak ik ook aangaf dat Nederland toch echt in Europa lag en Amsterdam als hoofdstad had, het wilde er maar niet in...

Toen hij door had dat hij van mij echt geen geld ging krijgen voor een nieuwe fles wijn, ik niet met hem naar bed wilde en ik liet doorschemeren dat hij met zijn geklaag niet veel verder kwam, maar zelf moest veranderen (lang verhaal) besloot hij maar weer verder te gaan. Prima, dan kan ik even ongestoord van het uitzicht genieten, want dat was het wel waard!


Ik besloot maar om het museum in te gaan, daar zou het koel zijn en het was bovendien gratis! En daar heb ik geen spijt van gehad, heb een aantal mooie dingen gezien.






Na verloop van tijd kreeg ik toch wel trek en ik besloot om wat te eten in het restaurantje van het museum...wow, wat een uitzicht! Echt gaaf! En ook nog eens een lekker broodje.



Toen ik klaar was met het museum, besloot ik wat rond te gaan lopen. Ik ben best een fan van de Australische serie 'dance academy'. Die speelt zich af in Sydney en als ik de beelden goed geïnterpreteerd heb, dan moet het van de andere zijde van de harbourbridge zijn. Daar was ik nog nooit geweest en dus wilde ik eens gaan kijken of ik het zou vinden.



Die kant van de brug heet The rocks en het was daar echt supergezellig! Daar ga ik dus zeker nog eens wat uitgebreider terug naar toe, komende week, en wie weet ga ik daar ergens wel een plekje zoeken om het vuurwerk te gaan kijken met oud en nieuw.

Onderweg kwam ik allerlei leuke, mooie en grappige dingen tegen. 



Of ik daadwerkelijk de 'dance academy' heb gevonden weet ik niet. Er was een dance theater, en er was een art theater for young people...maar of het dat was? Het leek wel, maar ik weet het niet zeker.

Ergens in een zijstraatje zag ik een plaatselijk vuilniswagentje, compleet met kerstversiering, dat vond ik erg grappig en dus besloot ik het op de foto te zetten, de chauffeur wilde er echter niet op, dus die is even uit beeld gelopen.


Ik besloot de heuvel op te lopen, richting het observatory. En mocht ik denken dat het onderweg naar boven al mooi was, dan viel mijn kaak op de grond van wat ik zag toen ik boven aankwam. 


Ik geloof dat ik mijn plekje gevonden heb waar ik oud en nieuw wil vieren... Ik weet niet of het mogelijk is, maar dit lijkt mij niet verkeerd!



Op de terugweg naar beneden kwam ik allerlei mooie, dikke, oude bomen tegen. Ik kan er niks aan doen, maar ik vind de bomen hier heel indrukwekkend en fascinerend (zei ik dat nou echt?) ze groeien in allerlei kronkels en dat vond ik echt apart!



Eenmaal beneden, terug in the Rocks heb ik even twee van mijn lievelingsdingen gescoord en op een muurtje opgepeuzeld.


Inmiddels was het tijd om in te checken in het nieuwe hostel. Ik had bedacht dat ik op inchecken met mijn kleine rugzak, die dan zou achterlaten in mijn kamer en dan de grote rugzak op zou halen. Zo gezegd zo gedaan. Ik schrok eerlijk gezegd een beetje van het hostel. Er zijn vier kleuren, ik zit in groen. Elke kleur heeft zo'n 100 kamers, sommige daarvan zijn meerpersoons, dus het is echt een enorme backpackers fabriek. Ik vind het niks! 

Ik besloot dan ook maar gauw naar buiten te gaan, want dat is volgens mij het verstandigste! Niet te veel in dat hostel zitten!

Toen ik vorige week op verkenning ging, zag ik dat er een winkelcentrum in de buurt was, meerdere zelfs, maar in het capitol Square centre wilde ik toch nog wel een paar fotootjes nemen. En dus, op weg naar de supermarkt en wat eetbaars, nam ik wat foto's.o




Vijf jaar geleden had ik een leuk café gezien. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat het in een andere straat lag, maar zoals wel met meerdere gebouwen het geval is: ze hebben alles gewoon verplaatst in die vijf jaar! Dit keer hebben de apen kerstkleding aan, maar ze zijn nog net zo leuk als toen!


Uiteindelijk eindigde ik in darling Harbour voor wat te eten. Ik merk dat ik toch heel makkelijk terug ga naar plekken die ik al ken, ipv naar nieuwe plekken. Maar waarom ook niet? Als ik het daar naar m'n zin had is er niks mis mee toch? En bovendien is het niet al te ver van het hostel.

Ik kwam in een tentje terecht dat grillz heet. Ze zeggen dat ze 'healthy burgers' verkopen. 
Nu weet ik niet zo goed hoe een burger met (kaas en bacon) überhaupt healthy kan zijn, maar lekker was hij zeker! En de alcoholvrije slushpuppy met mango en passievruchtensmaak ( die voor de kids bedoeld was, maar dat wist ik niet) was ook ernstig lekker!



Eenmaal buiten, was het al donker en dat leverde wederom wat leuke plaatjes op. 
Ik kan het niet helpen, ik vind darling harbour gewoon gezellig en leuk! Vooral als het donker is en rond kerst!





Uiteindelijk terug naar het hostel waar ik moe en vol plannen voor morgen in slaap viel.

2 opmerkingen:

  1. Wat een pracht belevenis,het is hier goed toeven.
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Suzanne ik wens je gezellige kerstdagen,
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen

Schrijf je ook een berichtje??? Dat zal Suzanne leuk vinden ;-)