dinsdag 7 januari 2014

30 december: lui dagje.... Nou ja.... Voor mijn doen dan!

Vandaag heb ik eerst maar eens lekker uitgeslapen.
Toen ik eenmaal een beetje wakker was en me realiseerde waar ik was, welke dag het was en welke datum, ben ik mijn broer maar eens gaan sms'en. Het is vandaag zijn verjaardag.

Ook wilde ik nog even een was draaien, dus ook dat heb ik allemaal geregeld. En toen was ik klaar voor de dag.

En dus ging ik naar het powerhouse museum! Ik wilde daar persé heen, omdat ik gehoord of gelezen had, dat er momenteel een expositie over de Beatles was. Tja, en dat moet ik dan natuurlijk toch even met m'n eigen ogen zien! 


En jawel hoor! Ze waren er!!! 



Ik heb dan ook een concert van ze bijgewoond. Dus dat moest even vereeuwigd worden!
De suppoost die in deze ruimte stond sprak me op een gegeven moment aan en vroeg me of ik niet wat jong was om al die liedjes tekens kennen. Dat vond ik wel grappig!


Het grootste deel van de tijd heb ik in het Beatles deel rondgehangen, maar ik vond dat ik puur uit goed fatsoen ook nog even verder moest kijken. En zo kwam ik wat schilderijen tegen die in de workshops daar gemaakt waren.





Vervolgens kwam ik bij een deel aan waar op dit moment een expositie over licht is. En om Albert Einstein niet tegen te spreken, heb ik me daar even flink uitgeleefd en lekker gespeeld!
En ik vond het geweldig.



Zo kon je jezelf in diverse kleuren op de muur geprojecteerd zien.



Een elektronische muurschildering maken. Met alleen een plastic apparaatje in je hand en een mengpaneel.



Wilde men het effect van een lepel laten zien, maar dat 'snapte' ik niet helemaal, maar ik kan niet tegenspreken dat het wel een mooi plaatje opleverde!


Je kon jezelf in een kaleidoscoop veranderen.


En deze vond ik misschien nog wel het leukst, een wand waarop je jezelf kon projecteren en een aantal special effects kon creëren, al zie je dat op deze foto nog niet.



Je kon zien hoe verschillende vormen licht op een verschillende manier doen breken.





Goed en dan nu de special effects... Je kon 'sterretjes toveren', 'bellen uit je handen laten ontstaan' en vast nog veel meer. Ik heb niet alles uitgeprobeerd!





Hierna was ik wel weer even uitgespeeld en ben ik naar de Chinese garden of friendship gegaan, omdat ik trek had in lunch!

Dat klinkt misschien wat vaag, maar vijf jaar geleden heb ik in deze tuinen voor het eerst dumplings op en dat vond ik heel erg lekker! Dus dat wilde ik nog een keer overdoen! Bovendien liep er toen over dat terrasje een waterdragon rond die een paar dames de stuipen op het lijf joeg, en ik wilde graag zien of hij er nog steeds zou zijn.

Deze tuin is een soort van oase van rust, midden in de drukke stad. Omgeven door wolkenkrabbers en snelweg, merk je dat in de tuin maar nauwelijks. En het is er prachtig.














Na mijn lunch toch maar besloten om naar de Sydney Tower te gaan. Het was vandaag een heldere dag, en morgen zou ik geen tijd hebben. Daarna was mijn kaart verlopen en zou ik het bezoekje iets te prijzig vinden. Dus ik besloot het nu te doen en ook voor de Skywalk te gaan! Dat is een extra optie, waarbij je in een blauw pak wordt gehesen, en aan een ketting gelegd en dan vervolgens aan de buitenkant van de tower op een glazen bodem 360° rond gedraaid wordt, zodat je alles veel beter kunt zien.

Onderweg kwam ik nog wat grappige dingetjes tegen.....







Maar toen ik bij de toren aankwam, bleek de wachttijd om naar boven te kunnen al een uur te zijn. En de Skywalk kon ik wel vergeten, want die zat tot half januari vol.... Uhm, ja...jammer, dan maar gewoon naar boven!



De beloofde 4d film was niet zo heel spectaculair, maar ach, ik was er nu toch.
Vervolgens met de lift naar boven, je oren klaren en dan maar genieten van het uitzicht. 

Maar het is op dit moment zo druk in de stad, dat ik het erg moeilijk vond om te genieten. Het was afgeladen vol daarboven en als ik een foto wilde nemen, werd ik met regelmaat weer aan de kant geduwd door mijn inmiddels (bijna gehate) Aziatische medemens. Dat roept zoveel weerstand in me op, dat ik asociaal terug ga doen, en dat vond ik een naar trekje van mezelf.... 






En dus ben ik niet zo heel lang boven gebleven.
Hierna ben ik op m'n gemakje weer terug naar het hostel gegaan en heb ik, zwevend in mijn eigen bubbel, een rustig avondje gehad!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf je ook een berichtje??? Dat zal Suzanne leuk vinden ;-)